Csak ízelítőnek egy lista az ilyen közösen használt kifejezésekről: teljes testű, meleg, gazdag, hűvös, kiegyensúlyozott, levegős, vagy fókuszált, precíz, előre mutató, transzparens. Európai borspecialistaként számomra a legfontosabb jellemző épp az utóbbi, a transzparencia. Nekem ez nemcsak azt jelenti, hogy az adott bor tipikus fajtajellemzőkkel - cabernet, sangiovese, chardonnay, stb. rendelkezik, hanem egyértelműen utal a származási helyére, Európára, Bourdeaux-ra, Toszká-
nára, vagy Burgundiára.

Ezen túlmenően például a bordói a jobb, vagy a bal folyópartról és onnan is melyik dűlőből származik? A sangiovese Chianto Classico, vagy Montalcino?
És a burgundi? Ez már önmagában is egy kihívás. Egy olyan régió, ami magához láncolja a gondolatainkat, a szívünket és a borszakértők krémjének kötetnyi egyedi kifejezése van a fajtajellemzők minél kifinomultabb leírására. Ezekkel a cifrábbnál cifrább jellemzőkkel igyekeznek kifejezésre juttatni azokat a finomságokat és a csak arra az adott pár palackra jellemző egyedi fajtajellemzőket, amelyek az általuk preferált bort egyedivé teszik és megkülönböztetik a szomszéd dűlőből szüreteltektől, vagy a szomszéd pincészetben érlelttől. Ugyanilyen egyedi kifejezésgyűjteményt állíthatnánk össze arról is, hogy hogyan írják le az egyes dűlők, vagy akár azon
belüli egyedi jellemzőkkel rendelkező területek sajátosságait és megkülönböztető jegyeit. Mitől más egy Chambolle Bonnes Mares, mint mondjuk a szomszédos Les Amoureuses vagy Musigny? Másképpen kifejezve, mitől lesz egy bor nemes, vagy nemesebb a másikánál, mitől jobb az egyik pinot noir a másikától? De mi közük van mindehhez Jim White és az Aesthetix csapata kezéből kikerült legújabb készülékeinek, amit hamarosan tesztelhetek? Úgy sejtem, hogy nagyjából tudják már a választ...
A mai teszt alanya az Aesthetix Saturn sorozatának két legújabb tagja. Amint azt már megszoktuk, ezek az új családtagok is a Saturn bolygó 146 holdja valamelyi-
kének a nevét kapták a keresztségben.

A Pallene előerősítő és a Dione teljesítményerősítő (amerikai listaára 6.500, illetve 7.500 dollár) egyaránt hibrid. Akár úgy is mondhatnánk, hogy az anyjuk a Mimas (amiről Neil Gardner írt csodás tesztet a 2019. júniusi számban). Ahogyan White egy elektronikus levélüzenetben írta: Az Aesthetixnél a terméktervezés egy folyamatos tevékenység, amelynek keretén belül mindig az előző termékeinkre támaszkodunk. A legújabb készülékpárosunk, a Pallene és a Dione sem kivétel.
A technológiájuk teljes megértéséhez előbb tisztában kell lennünk azokkal a kihívásokkal és áttörő eredményekkel, amelyek a Mimas-t létrehozták. „A Mimas 2019-ben került forgalomba valójában a díjnyertes Calypso teljesen elektroncsöves vonalszintű előerősítőnk és az Atlas hibrid teljesítményerősítőnk (csöves bemeneti, félvezetős kimeneti egység) erényeinek ötvözeteként. Ennek
az integrált erősítőnek a fejlesztése számos műszaki kihívást jelentett, mivel az elérhető legjobb teljesítményt kívántuk elérni úgy is, hogy egy fejhallgató erősítőt, egy opcionális hangszedő illesztő egységet és egy ugyancsak opcionális digitális/analóg jelátalakító modult is a készülékbe építettünk.”
Egy kis „kacsintással” a szavaiban White arra is utalt, hogy az Aesthetixnél „az tett bennünket egyedivé, hogy készek vagyunk a dolgok nehéz végét megfogni”. Például és az audio szakmában meglehetősen szokatlan módon az Aesthetix házon belül, saját maga állítja elő a transzformátorokat. Emellett - habár az nem nagyon tűnik magától értetődőnek - White azt is elmesélte, hogy mennyire más feladat elkészíteni ezeket a transzformátorokat, mint készülékeket gyártani, annyira, hogy valójában olyan, mintha egy másik cég lenne a cégen belül. Mindez arra emlékeztet, ahogyan a Basis A. J. Contija maga kívánta előállítani a készülékeihez szükséges meghajtó szíjakat, mert senki sem tudott az elvárásainak megfelelő minőségű és formájú szíjat készíteni. Ehhez ki is fejlesztett egy
a feladatra alkalmas gépet. Hasonlóképpen az Aesthetix is minden előzetes tapasztalat nélkül fogott hozzá a transzformátorgyártáshoz nyolc éve, mert White a teljes gyártási folyamatot az ellenőrzése
alatt kívánta tartani. „A legtöbb audio cég megadja a feszültség és áramerősség értékeket, de a részleteket a [transzformátor]gyártóra bízza” mondta. Ezernyi megoldási lehetőség van adott feszültség és áramerősség értékű transzformátor gyártására, de korántsem mindegyik alkalmas arra, hogy az így létrejött terméket audió készülékekben használjuk.
Jim egy másik dolgot is megemlített, mégpedig azt, hogy mennyire meghatározóan fontos volt a magát audió tervezőként meghatározó cég számára az, hogy megoldotta a saját transzformátorok gyártását. Most Jim vett a borászatból egy példát: „Valami olyasmi, mint amikor a borász mástól vett, vagy a saját maga által termelt szőlőből erjeszti a borát. Az utóbbi esetben több lehetősége van arra, hogy maga alakítsa, finomítsa a bora minőségét. Az idegen és a saját transzformátorral készített
termékek között ég és föld a különbség.” Mindkét új készülék gyönyörűen megtervezett és kidolgozott, minimalista jellegű, szálcsiszolt alumínium dobozba van elheyezve. Elsőként a Pallene készüléket vegyük górcső alá.

A Pallene előerősítő
A készülék elsőrangúan funkcionális, modern kori előerősítő, napjaink zeneszeretői igényeinek megfelelő szolgáltatásokkal. Az áramkörei messzemenően azonosak a Mimas integrált erősítőt alkotóakkal, ami viszont a White által tervezett Saturn sorozat teljesen elektroncsövekből megépített Calypso vonalszintű előerősítőtől örökölte a felépítését és szerkezeti elemeit. A hangerő szabályozó, az elektroncsöves erősítő fokozat és a bemeneteket kapcsoló egység a Calypso hagyatéka. A hangerő szabályozó egyedi, több fokozatú kapcsolt ellenállás-hálózat, szimmetrikus konfigurációban elhelyezett egyedi vékonyfilm ellenállásokból megépítve. Az erősítő egység is teljesen szimmetrikus, differenciális erősítő elrendezésben, csatornánként egy-egy 6DJ8/6922-es elektroncsővel.
A Pallene 100 %-ban nulla visszacsatolásos, teljesen szimmetrikus áramkörökből épül fel. Egy félvezetős szimmetrikus kimeneti puffert is tartalmaz, amely hosszú összekötő kábeleket is ki tud szolgálni érezhető veszteség nélkül. A Palleneben is ugyanaz a hangszedő illesztő egység és DAC-modul van, mint a Mimas készülékben és fejhallgató kimenettel is el van látva. Ami a finom műszaki részleteket illeti, White a Pallene egyedi technológiáit többszörösen szabályozott tápegységeket, beleértve a külön transzformátor tekercseket és az elektroncsövek nagyfeszültségű áramköreinek diszkrét szabályozását, az alacsony feszültségű egységek külön transzformátor tekercseit és diszkrét szabályozását, a fűtőáramkörök egyedi transzformátor tekercseit és diszkrét szabályozását, valamint a digitális/analóg jelátalakító modul tápellátáshoz szükséges külön transzformátor tekercseket és szabályozását is, valamint az előlapi kijelző és a kezelőszervek kiszolgálásához szükséges külön transzformátorokat és szabályozó áramköröket emelte ki. Mindezen megoldások azért szükségesek, hogy tökéletesen eltudjuk választani az órákat és a zajt az érzékeny audió áramköröktől. Nem beszélve az alacsony fluxusú, egyedi tekercselésű, saját gyártású transzformátorokról.
Az előlap mintapéldája az egyszerű eleganciának: Az előlap közepén található kijelzőt néhány, a céglogó formájára emlékeztető háromszög alakú nyomógomb veszi körbe, az alábbi funkciókkal:
- DISPLAY: A kijelzőtől jobbra. Ezzel a gombbal kapcsolhatja be, vagy le a LED panel kijelzőt. MUTE: A kijelzőtől balra.
- Hangerő szabályozó gomb nincs a készüléken. Helyette a kijelző baloldalát megnyomva csökken, a jobb oldalát megnyomva növekszik a hangerő.
A kijelző ablak alatt további három gomb található:
- INPUT (ezzel választhatja ki a bemenetet)
- STANDBY: (életre kelti az elektroncsöveket, a félvezetők mindig áram alatt vannak)
- SETUP (amellyel a beállításokra szolgáló menü jeleníthető meg).
A készülék hátlapján tengernyi bemenetet találunk: Öt szimmetrikus (XLR) és aszimmetrikus (RCA) aljzatpár fogadja a forráskészülékek jeleit. Emellett egy-egy pár szimmetrikus (XLR) és aszimmetrikus (RCA) előerősítő kimeneti aljzatpárhoz csatlakoztatható a teljesítményerősítő. Ezen kívül még egy infravörös jelkimeneti jack aljzat, egy DB9-es RS232-es aljzat, valamint egy kapcsoló kimenet teszi teljessé a választékot.
Az opcionális hangszedő jeleket fogadó illesztő egységen két pár RCA aljzat található. Az illesztő egység többféle hangszedő egyedi beállítási értékeit is tárolni tudja. Mindegyik bemenet az előlapon található SETUP gombbal állítható be. A mozgótekercses hangszedők rezisztív terhelése 47 k, 20 k, 10 k, 5 k, 2,5 k, 1 k, 750, 500, 375, 250, 200, 150, 100, 75 és 50 ohm között adható meg (A My Sonic Lab Signature Gold hangszedőmhöz 500 ohmos terhelő ellenállás értéket használtam.) Az
erősítési tényező 60, 64, 68 72 dB lehet. A mozgó mágneses hangszedők esetében 47k, 20k, 10k és 5k lehet a lezáró ellenállás értéke, a kapacitív terhelés értéke 100 pF, 220 pF, 330 pF, vagy 470 pF lehet, míg az erősítési tényező 44,48, 52, vagy 58 dB lehet.
White különösen büszke a hangszedő illesztő egység rugalmasságára és minőségére, a legnagyobb eredménynek pedig a különösen magas erősítési tényező értékeket tartja, amit a hangszedők házában jelen lévő különféle elektromágneses mezők miatt nem igazán egyszerű feladat elérni. „Számomra ez azt jelenti, hogy 1.250 dollárért tudtam egy legalább 3.000dollár értékű eszközt adni (már amennyiben az külön egység lenne), hiszen ugyanazokból a szerkezeti elemekből, FET-ekből épült meg, mint amelyeket a 20-30 ezer dollárért kínált készülékekben használnak.
A DAC modulon öt digitális bemenetet találunk: egy USB és kettő-kettő TosLink és koaxiális RCA aljzat fogadja a digitális forráskészülékek jeleit. Mindegyik bemenethez elmenthetőek az egyedi beállítási adatok. Az USB bemenet a Wavelength Technologies aszinkron implementációjával 24 bit/ 352K DSD és DSD2 jelet tud fogadni. A nem használt bemenetek le is kapcsolhatóak.
A Pallene tartozéka egy kivételesen tetszetős és könnyen kezelhető, háttérvilágítással ellátott távvezérlő, amely jól példázza azt, hogy White milyen gondosan ügyel a legapróbb részletekre is.

A Dione hibrid teljesítményerősítő
A 8 ohmon 160, 4 ohmon 320 watt teljesítményt leadni tudó Dione is a Mimas integrált erősítő közvetlen leszármazottja. Megintcsak idézni tudom Jim White-ot (kis módosítással), akinek a mondandója és a tervezési gondolkodásmódja egyaránt kristálytiszta. „A Mimas fejlesztésének
magja egy olyan új teljesítményerősítő kimeneti egység létrehozása volt, amelynek a [Saturn sorozatba tartozó] Atlas termékünkre alapozottan némileg más igények kielégítésére alkalmasnak kellett lennie. Ezeket az új követelményeket teljesítve számos áttörésnek számító eredményt értünk el, egy forradalmian új kimeneti egység jött létre, amely egy FET bemeneti/jelszint erősítő egységből, bipoláris meghajtó és ugyancsak bipoláris kimeneti egységből állt szimmetrikus hídkapcsolásos konfigurációban.
„A kiválasztott kimeneti egységtől elvárt teljesítményszint eléréséhez a már nem gyártott, de nagy hírnévnek örvendő Toshiba 2SK246/2SJ103-as FET-et használjuk (ne aggódjanak, rengeteget vásároltunk belőle!), amelyeket számos szempont szerint válogattunk párokba. Ez volt az egyetlen szerkezeti elem, amely teljesíteni tudta mindazt, amit egy erősítő bemeneti egységben használandó FET-től elvártunk. Nem véletlen,hogy ezt a félvezetőt csak a rendkívül drága erősítőkben szokták használni.”
A beszélgetésünk során White kifejtette, hogy mennyire érzékenyek a készülékek, olyannyira, hogy akár érintéssel is változhatnak a mérési eredményei, vagyis igen sok odafigyelést és munkát igényel, hogy egyformán működő készülékek kerülhessenek ki a gyárból. „De ez az egyetlen módja annak, hogy a DC szervo nélkül is tökéletesen működő készüléket alkothassunk” mondta Jim.
„Építhetünk DC szervo elektronikát a készülékeinkbe és akár jól is működhetnek, de ha kivesszük belőlük, figyelemre méltó változásnak lehetünk tanúi - életszerűbbé, természetesebbé válik a hangzásuk, ami a DC szervoval aligha lenne lehetséges.”
A nulla visszacsatolás a másik dolog, ami egyedivé teszi a Dione készüléket. Minden árszínvonalon számos olyan készüléket találunk, amelyekben visszacsatolást alkalmaznak és alapvetően nincs is velük különösebb baj. White ugyanakkor úgy véli, hogy a visszacsatolás nélküli erősítők egyszerűen jobban szólnak (még ha adott estben rosszabbak is a mérési eredményeik) és egyben javítják is a hangsugárzók érzékenységét. Végül White még azt is hozzátette, hogy sem ő, sem munkatársai sem egyetlen rendszerhez, vagy egyetlen hangsugárzóhoz terveznek és gyártanak készülékeket. A
termékeiket a baráti körben számos különféle rendszerben és hangsugárzókkal tesztelik, hogy biztosak lehessenek abban, hogy a majd forgalomba kerülő eszközök mindenféle környezetben és rendszerben jól működjenek.

Hallgassuk is meg!
Mielőtt leírnám, hogy hogyan szól a Pallene és a Dione, szeretnék egy picit visszakanyarodni a „transzparencia” koncepciómhoz, megint csak a bort használva példaként. Amikor kifejtettem az ezzel kapcsolatos gondolataimat, Jim rögtön vevő volt rájuk. Vegyünk például két ismert és csodált fehér burgundi termelőt. Az egyik a különleges stílust jelentő boráról ismert. Ízekben gazdag, erős, magas savtartalmú, reduktív eljárással (vagyis kevés oxigéncserével és az oxidáció ellen közepes
mennyiségű kénnel védve) készülő nemes nedű. Bár ennek alapján mindegyik bora könnyen azonosítható a stílusáról, érdekes módon őrzik annak a területnek és szőlőbirtoknak a jellegét is, ahol a szőlő termett, amiből az adott bor készült. A másik vigneron technika nem tér el radikálisan ez előzőtől, de kíméletesebben bánik a borral, így az bársonyosabb, kevésbé „csili-vili”, nem rendelkezik olyan markáns saját stílusjegyekkel, mint az előző reduktív módszerrel erjesztett bor. Ugyanakkor ez utóbbi bor is transzparens, pontosan azonosítható a származási helye, vagyis az a terület, ahol az alapját adó szőlő termett. Mindkettő igen finom ital, bárki boldog lehetne, akinek a poharába töltik. Dacára annak, hogy markánsan különböznek egymástól.
Ezek után tennék még egy kis kitérőt és pár szóra visszatérnék egy általam nemrégiben tesztelt készülékhez, a Zesto Audio Eros 50 Select mono teljesítményerősítőjéhez. A Zestok nagyon kívánatos bestiák – a csöves készülékek tiszta A osztályú üzemmódban dolgozva darabonként 250 watt teljesítményt tudnak leadni. Imádtam a hangjukat. Magas szintű zenei élvezetet nyújtottak, öröm volt a velük töltött idő és a hosszú high-end tesztelési pályafutásom alatt kevés náluk jobb eszközzel volt dolgom. Talán meg is vettem volna őket, ha futotta volna rá a költségvetésemből. De nem csak a pénzen múlott, meglehetősen nagy méretük révén sok helyet foglaltak volna el a kis szobámból és még több meleget is adtak volna, mint a kis kandallóm.
Mint az előbb említett első borász burgundijának, a Zestonak is megvannak a saját markáns személyiségjegyei és emellett világosan és egyértelműen képesek megmutatni a felvételek közötti különbségeket.
Az Aesthetix készülékek sokkal közelebb állnak a másik borász termékeihez. A Pallene és a Dione nem rendelkeznek olyan markáns fajtajelleggel aminek okán nem is egyszerű feladat pontosan leírni a hangzásukat. Rendkívül tisztán, egyáltalán nem andalítóan, sokkal inkább meggyőzően, igazán zeneien szólnak. A legjobb, ha azzal kezdem, mit tapasztaltam egy olyan lemez meghallgatása során, amely a megítélésem szerint tökéletesen alkalmas arra, hogy megmutassa ennek az Aesthetix kettősnek a képességeit. Ez a lemez a Yarlung Record egyik elbűvölően természetesen hangzó koncertfelvétele. Petteri Livonen adja elő rajta Bach 2-es hegedűpartitáját. Szerintem ez a lemez az egyik a kevesek közül, amely valós térben a lehető legtökéletesebben adja vissza egy szóló hangszer hangját.
Amikor a Zestokkal hallgattam a felvételt (meg a VTL ugyancsak elektroncsöves
TL6.5 Series II Signature vonalszintű erősítőjével), a zene szabadon lebegve áramlott a lemezről. Amint a tesztemben is írtam „Livonen elbűvölően édes tónusúra hangolt 1767-es Gagliano hegedűn játszik. A felső regiszter mézédes, könnyed, áttetsző, mint az esőcseppek, a középső és a közvetlenül alatta lévő regiszterek ugyancsak édeskések, de ugyanakkor a finom csiszolóvászonhoz hasonló érdességgel. A Zesto 500-asra váltva az előadás kifejezetten koherenssé válik, a hang
a tetejétől az aljáig egyetlen folyamatos zenefolyam.”

A most tesztelt Aesthetix szettel összehasonlítva ennek a párosnak nem annyira édeskés a hangzása, de ugyanakkor a legfelső hangoktól a legalsókig egyetlen összefüggő hangfolyam áramlik és tökéletesen hozza a Gaglianot jellemző mazsola-édes tónusú meleg hangját, textúráját, mérnöki pontossággal képezi le a legfinomabb dinamikaváltásokat és a finom zenei díszítőelemeket is. Nagyon tetszett az is, hogy a valós méretében mutatja a hangszert, pontosan úgy, ahogyan azt egy
létező helyszínen megszólaló, valódi hangszeren előadott zenemű tökéletes felvételétől elvárható. Ugyan egy cseppet szárazabb tónusú az Aesthetix páros hangzása, de kétségtelenül lenyűgöző az előadás.
Ezt követően Gershwin Maazel vezényletével előadott Porgy and Bess zeneművének Decca kiadásában megjelent klaszszikus felvételét tettem fel a lemezjátszóra, majd rögtön egy radikális műfajváltással Janis Joplin előadásában a „Summertime” felvételt hallgattam meg a Big Brother & The Holding Company kíséretével a Cheap Thrills lemezről (MoFi 45). A MoFi hangmérnökeinek mestermunkája ez a lemez. Kellőképpen nyers, egy árnyalatnyit tolakodó és minden zsigerünkre ható Janis és zenekara hangja, hangzása. A „Ball and Chain” is sokat nyert a Dione csatornánkénti 280 wattos imponáló teljesítményével, ahogy életre kelt az előadás a teszt alatt használt 4 ohmos hangsugárzókon. Tökéletesen ott voltak az előadók a szobámban, teljes pompájukban, rengeteg levegővel körbevéve.
Analóg hívőként továbbra is a jó öreg analóg hanglemez az elsődleges forrásmédium nálam. Ritkán veszek elő CD-lemezt és digitális adatfolyam formájában is csak útközben, az autóban hallgatok zenét. Otthon esetenként az igen jónak talált, akár iparági szabványnak is tekinthető Bluesound Node 2-t használom. Most viszont a Node 2 koaxiális digitális kimenetét a Pallene kivételesen jó DAC-moduljának bemenetére kapcsolva a nagyfelbontású digitális felvételek hangja minden korábbi-
nál magasabb szintre lépett. A leadási határidő előtt nem sokkal értesültem Phil Lesh haláláról és ez a szomorú tény rögvest ara ösztökélt, hogy a Live Dead lemezt rakjam fel a tányérra. Mivel azonban nem találtam a fekete lemezt, jobb híján digitális adatfolyam formájában, a Pallene digitális/analóg jelátalakítóján keresztül hallgattam meg. Meglepett a jelátalakító felbontása, a megszólalás tisztasága és természetes hangzásegyensúlya, ami rögtön az első felvétel, a kicsit dzsesszes „Dark Star” felcsendülése után nyilvánvalóvá vált, ahogy Lesh briliáns, villámgyors basszusával megadja az alaphangot, majd a zenésztársaival hipnotikus, varázslatos zenei világot építenek fel az alapmotívum milliárdnyi variációjából.
Ezután egy igazi nagyzenekari művel tettem próbára a két készülék képességeit:
Sztravinszkij Tűzmadarának a Mercury által készített legendás felvételét vettem elő. Doráti és a London Symphony csodálatos, levegővel és élettel teli előadását élvezhettem. A Pallene és a Dione figyelemreméltóan semlegesen, a minden apró rezzenést feltáró és a részlet- és hangszíngazdag megszólalás közötti keskeny pallón ügyesen egyensúlyozva, sem túl melegen, sem túl hűvösen, pontosan a kettő közötti semleges mezőben muzsikált. Különösen szép teljesítmény ez egy Mercury lemez esetében, amelyről széles körben ismert, hogy szeret a hangzás melegebb oldalára
billenni (bár ez erre a Classic Records általi újrakiadásra nem igazán jellemző). Sztravinszkij hangszerelése a lehetőségek igen széles tárházát vonultatja fel, a zeneművet indító nagybőgők húrjainak zengésétől a fúvós- és ütőshangszerek kavalkádján át a hegedűk legmagasabb hangjainak csilingeléséig. A szólóhegedű szívet melengetően édes tónusú, a mélyhangok kristálytiszták és igazán ütősek, ahogy azt a szerző megálmodta. A fuvolák és a pikolók markánsan pulzálnak, a kürtök érces hangon jelzik a dallam- és ütemátmeneteket. A felvétel az egyik legkiválóbb eszköz az azt megszólaltató készülékek térbeli leképezésének tesztelésére. Az Aesthetix készülékek bámulatosan szép munkát végeznek: Fegyelmezetten visszavonulnak és hagyják, hogy a zene áradjon: A színpad meglehetősen nagy, de mindvégig megtartva a helyes arányokat elölről hátrafele, fent és lent, elképesztően hitelesen helyezi el az igencsak nagyra nőtt zenekart a színpadon. A dinamika hasonlóképpen példamutató. A suttogásszerű leghalkabb részletektől a mélyhegedűk és az ütősök fergeteges tombolásáig minden rezdülés a helyén és a megfelelő arányban szólal meg. Semmit sem emel ki, hangsúlyoz túl, mindezt pedig úgy teszi, hogy sohasem laposodik el a hangzás és nem is válik sehol sem bántóan élessé, vagy érdessé. Olyan, mint egy csodás testfelépítésű, izmos atléta.
Elképesztő szerkezetek!
A záró gondolatok
„Mindig megelégedettséggel tölt el az, ha olyan terméket tudtam létrehozni, amellyel valamilyen ár/teljesítménygátat sikerült áttörnöm.”
White egy igen figyelemreméltó gondolattal zárta a beszélgetésünket, amit üdítőnek és azon értékek és nemes tulajdonságok tökéletes összefoglalásának találtam, amit a Pallene és a Dione próbahallgatása során megtapasztaltam, figyelembe véve azt a rengeteg munkát és féltő gondoskodást, amit Jim és csapata az Aesthetix termékek létrehozása terén tett és tesz folyamatosan.
„Bár jelképesen nemegyszer sok véráldozattal jár a fejlesztés, mindig megelégedettséggel tölt el az, ha olyan terméket tudtam létrehozni, amellyel valamilyen ár/teljesítmény gátat sikerült áttörnöm.”
A gyártó megjegyzései
Köszönet mindenkinek a TAS-nál, különsen Wayne Garciának, hogy annyi időt töltött a Pallene hibrid vonalszintű előerősítővel és a Dione hibrid erősítővel. Nagyra értékeljük a termékeinkkel kapcsolatos meglátásait és az európai borok mélyreható ismeretét. Briliáns ötlet, hogy a borász transzparenciára való törekvését, hogy az adott szőlőfajta esszenciájának bemutatására irányuló szándékot a zene természetes hangzására törekvő audió készüléktervező törekvéseivel hozza párhuzamba. Ezzel az összehasonlítással valójában rátapintott az Aesthetix cégnél végzett munka lényegére. Az egyedi áramköreink kialakításánál, a rendkívül rövid jelutaknál, az alkatrészek megválasztásánál és a gyártástechnológiánkban is mindvégig arra törekszünk, hogy a felvételeket a lehető legtranszparensebb módon tudjuk velük megszólaltatni. A nulla visszacsatolású áramkörök, a tápegységek fejlesztése és gyártása, valamint a hibrid technológia alkalmazása terén szerzett tapasztalataink és mélyreható ismereteink vezettek többek között oda, hogy már a transzformátorainkat is magunk tekercseljük. Folyamatosan tanulmányozzuk azt, hogy mi mindent tehetnénk még azért, hogy a termékeink kivételesen jók lehessenek és hogy valós termékekben öltsön testet ez a tudás és tapasztalat.
Ez az elkötelezettség és hozzáállás segített bennünket abban, hogy „a termékeink önálló osztályt képviselnek”, tökéletesen kiegyensúlyozott, a helyes arányokat mutató hangzásteret, dinamikát nyújtsanak, hogy „sokkoló cucc” legyen mindegyik készülékünk, ahogyan Wayne ezt olyan érzékletesen kifejtette a tesztjében.
Jim White
Aesthetix