Már beszámoltunk a Suprema csúcs-rendszerről, de akad itt még valami, ami a Sonus faber zászlós hajójához tervezett akusztikus technológiákat alkalmazza. Az olasz „sonet”, azaz „kis dal” szóból eredő Sonetto II G2 jellegzetes kivitelezéssel tiszteleg az olasz kultúra gazdag hagyománya előtt. A már sikeres Sonetto sorozat második generációján belül a G2 jelű modell – ami elegáns és megfizethető – az olasz költészet és a kézműves hagyományok gazdag örökségével van átitatva. A kivételes hangminőség mellett egy Sonetto G hangsugárzó a zeneművészet és a kultúra mélyreható elismerésére is rezonál. Az évek során a hangszórókba zárt zenei kifejezések – a szerzett tapasztalatok változatlan figyelembevételével – egymás után látnak napvilágot, amelyeket az érzelmek elvesztése nélkül a tudományos megközelítés köt össze.
Frekvencia átvitel: |
42 Hz – 40 000 Hz |
Érzékenység: |
87 dB SPL (2,83V/1m) |
Impedancia: |
4 Ohm |
Keresztezési frekvencia: |
3 100 Hz |
Méretek: |
411 x 227 x 355 mm |
Tömeg: |
10,4 kg/darab |
|
|

Az új generáció tisztább esztétikával rendelkezik, így kifinomultabb és elegánsabb megjelenésű, mint az előző verzió. A Sonetto II G2 szintén az ikonikus Sonus faber klasszikus lant formáját testesíti meg, a hangszerek eleganciája által ihletett időtlen kivitelt, amelyet kifejezetten ehhez a kollekcióhoz újraterveztek. A kortárs művészet esztétikai megoldásai ötvöződnek a forma funkcionalitásával, az építészeti alkotásokkal és a természettel. A márka híres Natural Sound filozófiáját képviselő kabinet kialakítás tökéletesen kézben tartja a belső rezonanciákat. A „lant alak” a belső rezonanciák csökkentésében, a diffrakció minimalizálásában és a hangtengelyen kívüli színpadi megjelenítés kiterjesztésében elvégzi feladatát. A valódi diófa furnér egészen lenyűgözően néz ki, természetes jellemzői finoman nyomon követik a szekrény görbületét, ezáltal örökli és kiemeli elődei előkelő olasz stílusát.

A Sonetto II G2 modell, a hangsugárzó konstrukciók széles skálájából merítve, egy kétutas, két hangszórós változat. Mindegyik hangszórót kifejezetten ehhez a konstrukcióhoz tervezték. A válogatott alapanyagok és az akusztikai fejlesztések révén a Sonetto II G2 intenzív, soha nem látott érzelmi hatást és meglepően erőteljes basszus-reprodukciót biztosít. A magas hangokért egy 2,79 mm átmérőjű, új, csodálatos magashangszóró, a DAD Arrow Point Silk Dome a felelős. A klasszikus, dóm-membránok hangszíne és a gyűrűs magassugárzók nagyszerű tulajdonságai közötti végleges összhangot éri el. A DAD technológia felismerhető a membrán feletti íves összekötőről, ami egyben a csillapítást tartalmazza. A „Damped Apex Dome” a membrán helyi csillapításán keresztül megakadályozza a káros rezonanciákat és a puha kupola csúcsának ellenfázisú mozgását. Ezzel megőrzi a puha kúpos membrán figyelemre méltó diszperziós jellemzőit, egyúttal kiküszöböli az egyébként jellemző elszíneződéseket. Az „ultra dinamikus linearitás” karakterisztikája az erős neodínium mágnes rendszer eredménye. A magassugárzó egy hátsó dekompressziós kamrával is rendelkezik, amely egy speciálisan erre az alkalmazásra tervezett mechanikus anti-rezonátor. Németország legrégebbi és legjobb gyártója Dr. Kurt Mueller készítette. Kulcsfontosságú szerepe van abban, hogy a Sonus faber hangsugárzó magas tartománya még nagyobb hangerő beállításban sem agresszív.

A közép/mély hangszóró egy 16,51 mm membrán-átmérőjű, alumínium demodulátor gyűrűvel rendelkező egység, membránjának merevségét a szendvics-szerkezet adja. A gumiból készülő membránszél formája csökkenti az interferenciákat, lineáris átvitelt biztosít a teljes hangspektrumon. A mély/közép az új „Organic Basket” stílusú hangszóró-kosárba van beépítve, egy „organikus” kialakítás, amely anti-rezonáns. A F.E.M. egy szimulált aszimmetrikus mintázat, az egyes struktúrákon keresztül, lehetővé teszi a káros rezonanciák szerkezeten keresztül történő megtörését, korlátozva a deformáció amplitúdóját. A keresztváltó természetesen saját tervezésű, a „Phase Coherent Crossover” szemléletet követi, ami precíz módon állítja be a fázis-viszonyokat úgy, hogy az ábrázolt sztereó kép a hallgatási pozícióban a lehető legjobb legyen.

A könnyű betonból készült bázis a tömegnövelés mellett csökkenti a rezonanciákat, de strukturális szerepet is kapott. Különleges megoldás a beton, ami tökéletesen illeszkedik a hangsugárzó természetes anyagaihoz és kellően elegáns a front felőli kicsatolás megvalósítására – szerves része a Sonus faber új „Intono System” megoldásának.

Az Intono technológia a kabinet káros rezonanciájának csökkentéséről szól – doboz saját rezgései ugyanis elszíneznék a hangot. A Sonus faber úttörő Intono technológiája egy ragyogó kicsatoló-port-rendszeren keresztül kiegyenlíti a középhangszóró nyomását. A lant forma, a kabineten belül, az állóhullámok kialakulását minimalizálja, de rendkívül fontos cél volt az is, hogy a kicsatoló csövön kiáramló levegő semmiféle turbulens hangot ne adjon. A kicsatolás, jelen esetben nem cső forma, ennek ellenére a hatás mechanizmusa pontosan ugyanúgy működik, de elkerüli a tipikus „szélzaj” jelenséget. Méretezése kritikus, de napjaink nagy pontosságú gyártási technológiájával megvalósítható.

A Sonetto II G2 kivezetései, külön rögzítési pontokkal a magas- és a közép/mély hangszórók számára, kettős kábelezésre és a kettős erősítés alkalmazására is lehetőséget biztosítanak. Érdemes megfontolni a kettős kábelezést, vagy a kábel jumperek használatát.
Meghallgatás
Ezt a hangsugárzót rendkívüli gondossággal, minden apró részletre való odafigyelve tervezték, tökéletesen hangolták, hogy hangzása dimenzionált és elbűvölő legyen. Kategóriájában a Sonetto II G2 páratlan hallgatási élményt kínál. Lenyűgözően szabályozott diszperzióval, meglehetősen lineáris frekvencia átvitelt kapunk, legnyilvánvalóbb a magas és a közép/magas hangok komoly megjelenítése. Az első hallásra érzékelhető jellemzők nyilvánvalók, nagy részletességgel és színpadi átláthatósággal tart bemutatót, anélkül, hogy éles lenne. Felhangokban gazdag, élethű hangzás, amely rezonál a lélekre – sápadtságnak, fáradságnak semmi jele. Szándékosan úgy tervezték, hogy elmondja az igazat: se többet, se kevesebbet.
A Sonetto II G2 vadonatúj magassugárzójának nagyszerűsége a részletek mélyére ás. Amennyiben jobban szeretjük a felbontást és a hangszín tisztaságát (még ha nem is mindig szép) híven tükrözi a zenei felvételek minőségi sokféleségét. Ha, talán egy kis torzítást hallunk, az a felvételben van, és pont ez az a dolog, ami segít eljuttatni minket a felvételi helyszínre, ami nem feltétlenül rossz! Szinte hihetetlenül, valósághű, részletgazdag és precíz hangzást hoz létre, anélkül, hogy bármit kihagyna. Az a meglepő, hogy ezt rendkívüli pontossággal, muzikalitással és kifinomultsággal teszi. Selymességgel és természetességgel fejezi ki a hangszerek hangjainak sajátosságait, ami mind nagyon valóságosnak és magával ragadónak tűnik. A hangszerek háromdimenziós megjelenítése és elkülönülése a színpadon igazán magával ragadó.

Egy másik különlegesség a széles, de együtt-álló „hangzási ellipszis”, ami 90 fok szélességben konzisztens. Valójában a lecsapott élű kabinet kialakítása meglehetősen sima reakciót biztosít. A diszperzió lenyűgöző, a frekvencia átvitel egyenletes. Ezek a hangszórók kiváló képalkotással és lenyűgözően széles hangfelület leképezésével rendelkeznek. A rendkívül áttetsző, magával ragadó magas hangokat mély, jól kontrollált basszus egészíti ki. A basszus kiterjesztése jó, nem hasonlítható egy könyvespolc hangszóróéhoz, amit mások „kifinomultnak”, „részletesnek” vagy „átlátszónak” nevezhetnek. Az új találmánynak köszönhetően a mély hangok homogén és tökéletesen hangolt képet adnak, minden a megfelelő pontig szabályozott, anélkül, hogy túlságosan feszesnek és nagyon száraznak tűnne. A mély akkordok tisztasága nemcsak a basszusnak kedvez, hanem a középfrekvenciáknak is levegősséget ad, így az egész hangzás nagyon nyitottnak tűnik.
Végső soron a dinamika és a hangszín az, ami a hangzásra „rányomta bélyegét”. A különleges keresztváltó megoldás és a hangszórók egyedisége trükkösnek tűnnek, hasznot húznak az előkelő (és drágább) testvéreiktől származó technológia jelentős „lecsöpögtetéséből”. Mindez egy csodálatos színpadképbe áll össze, térrel és megjelenítéssel, igazi, egyedülálló akusztikus látványt teremtve. Az elülső bass-reflex port lehetővé teszi, hogy könnyen installálható legyen, komódon, asztalon vagy a bútorokon is elhelyezhető. A hallgatási magasság a Sonus faber által konstruált állvány használatával adott. Egy kis teljesítményű, együtemű, trióda-csöves erősítő használatakor lenyűgöző a hangzás-teljesítmény, az élő előadás hangulata a háromdimenziós színpadon élvezhető.
Konklúzió
A szonett az egyik legrégebbi költői kompozíció. Szó szerint azt jelenti, hogy „a dallam hangja”. A Sonetto II G2 a szépség, a művészet és a design igazi remekműve. A frontlapi bőrburkolat, a pontos ívekre lekerekített szélek, a bronzos krómdísz, akárcsak a betonalap, olyan hangsugárzót jellemez, ami nem számít átlagosnak. A kabinethez csavarozott könnyűbeton kiváló szerkezeti merevséget hoz létre, amely optimalizálja a hangzást. A meglehetősen lineáris átvitel, a kiegyensúlyozott mélyhang-kiterjesztés és a zökkenőmentesen folyamatos hangszínpad stabil alapjai jelen vannak. Méreteivel a Sonetto G2 zökkenőmentesen illeszkedik számos lakókörnyezetbe. Esztétikája az elegáns és kecses stílust idézi, amely zenehallgatásra előkészített bármilyen teret kiemel. A Sonetto II G2 egyértelműen jól megtervezett és elkészített hangsugárzó. A mesterségbeli szint, amelyről Olaszország híres. Aki vérbeli audiofil, komolyan megfontolja ezeket a hangsugárzókat.
Forrás: Hangzásvilág.hu