Menu

Cart

Glanz hangkarok a kínálatunkban

GLANZ – ÚJJÁSZÜLETETT EGY LEGENDÁS MÁRKA

Amit a Glanz márkáról tudnia kell.

Masataka Hamada úr, aki annak idején a GLANZ termékeket fejlesztette a Mitachi Acoustics cégnél, most a saját új cégénél, a Hamada Electric vállalkozásanál keltette újra életre a GLANZ márkát.

Az egy nosztalgikus hangkar újraélesztéséhez kapcsolódó tervezési filozófia

Korábban a Mitachi Onkyo fejlesztési részlegénél dolgoztam, hosszú éveken át javítot-tam, szervizeltem az Ortofon SPU hangszedő családját (főleg a korábbi modelleket). Ez alatt az időszak alatt számos zenebaráttal találkoztam, akik sokat meséltek a csalódott-ságukról és hosszasan beszélgettünk arról, hogy milyennek kellene lennie az ideális hangkarnak, megvitatva a világszerte árusított ezernyi hangkarféleség előnyeit és hibáit. Számos érdekes javaslatot, ötletet is kaptam tőlük. Ezen fellelkesedve terveztem meg a GLANZ hangkart és vittem gyártásba, azzal a határozott céllal, hogy segítségével a zene hangja csendüljön fel.

A célom és az álmom az volt, hogy az eredeti, tiszta hangot halljuk. A cégünk termékei ezt a célt szolgálják, mégpedig a lehető legmagasabb szinten. Az eredeti tiszta hangzás elérése a célunk! Sajnos, a jelenleg forgalomban lévő elektronikai eszközök hangja igencsak eltávolodott az eredeti tiszta hangzástól, de amikor ennek a véleményemnek merek hangot adni, sokan vélnek excentrikusnak, kukacoskodónak, különcnek. Már csak ezért is keresem az olyan emberek társaságát, akik akárcsak egy kicsit is, de egyetértenek a nézeteimmel és a meglátásaimmal.

A GLANZ. Glanz márkanév alatt sok éven át készültek csúcsminőségű hangkarok és hangszedők, amelyek sok-sok éven át szereztek felejthetetlen örömöt az audió szerelmeseinek. Az egyedülállóan magas színvonalon megtervezett és elkészített hangkarok minden vonatkozásban figyelembe veszik a gyártásukhoz használt anyagok tulajdonságait, ami a kifinomult mérnöki tudás, a precíz gépi megmunkálás és a gondos kézi munka mellett az egyik záloga annak, hogy segítségével közelebb kerüljünk az eredeti tiszta hangzáshoz.

A GLANZ, hangkorakat igen szigorú szabályok szerint tervezzük és gyártjuk, ennek eredménye-ként kerültek a termékeink az élvonalba, segítségükkel igazi audió élményekhez juthatnak a felhasználóik. Most elmeséljük a legendás márka újjáéledésének történetét.

A Glanz kétségtelenül a világ egyik legprecízebb hangkarjainak a gyártóműhelye. Egy Glanz hangkart birtokolni annyit jelent, mint hogy egy teljesítményében és szerkezetében csaknem tökéletes termék birtokába jutott.

A Glanz 60 évnél is hosszabb tapasztalattal rendelkezik a nagypontosságú termékgyártás területén. A cég Shizuokában, Japánban lévő gyártóműhelye talán a világ jegjobban felszerelt és a legprecízebb gyártóeszközökkel rendelkező precíziós hangkar manufaktúrája. Életreszóló befektetés egy Glanz hangkar megvásárlása. Más hangkarokat egyiket a másik után vehet, de Glanz hangkarból elég egy az egész életére. Ahogy a cégvezetőnk nagyanyja mondta: „A minőség valójában olcsó”, ami alatt az értette, hogy kiváló minőségű termékből csak egyszer kell egyet vásárolnia, élete végéig ki fogja szolgálni. Nem a véletlen műve, hogy forgalmazóink és a termékeink vásárlói boldogan osztják a nézeteinket.

 

A hangkarjaink műszaki alapjai

A THE GLANZ esetében a legnagyobb kihívás, hogy legyőzzük a mechanikus rezgéseket

A főbb szerkezeti tulajdonságok:

A hangkarjaink műszaki alapjai

· A felhalmozott fedettség és a maszatolás kiküszöbölésével sokkal közelebb kerültünk a tiszta eredeti hangzáshoz.

· A nehezen, csak sok fáradsággal megmunkálható rozsdamentes acél használatával súlyt és tekintélyt kapott a THE GLANZ, emellett a hangzásminőség is sokat javult.

· Sikeresen csökkentettük a kiegészítő szerkezeti elemek (a segédeszközök és az azokkal együtt működő egyéb elemek) által keltett nemkívánatos apró zajokat és a nyomócsapágy alkalmazásával a lehetetlenség határáig növeltük a statikusan kiegyensúlyozott kar érzékenységét.

A mechanikus rezgések hiánya miatt keletkezett harmonikus torzítás kiküszöbölése

Az analóg lemezeken a lemezfelületbe vésett barázdákat találunk. A barázdafal felületének görbülete által kódolt jel hiteles megszólaltatásának egyik legfontosabb tényezője a hangszedővel szervesen egybeépített, kellően merev és nagy tömegű hangkar. Általában véve a tűszárban keletkező mechanikus rezgés nem alakítható át elektromos jellé, a rezgés a hangkarban marad, ami hangminőségveszteséget jelent. Ez torzuláshoz vezet, harmonikus felhangokat ad a barázdából kiolvasott jelhez (torzul a hang), felfele tolódik el a hangszín, soványabbá válnak a mélyek és természetellenes tónust kap a hangzás. Éppen ezért a THE GLANZ ennek a probléma-körnek a megoldására összpontosította az erejét és a sok év alatt szerzett tudásával és tapasz-talatával megoldást is talált rá.

A sok éves kutatómunkával megszerzett tudásunkat hasznosítva tökéletesítettük a rezgések átadásának módját.

Ügyes kezű mérnökeink és nagy szaktudású mestereink a THE GLANZ hangkar és hangszedő együttesnél megoldást találtak a hangszedő és a hangkar tökéletes mechanikus egyesítésére. A THE GLANZ gyártási előírásai igen szigorú redelkezéseket tatalmaznak a gyártás minden munka-fázisára, különös figyelmet fordítunk a nehézségi erő és a nyomaték forgáspontjának pontos meghatározására és arra a pontra, amelyen keresztül a rezonancia továbbterjed. Ennek megfe-lelően tudjuk kiválasztani a megfelelő és tökéletesen együttműködő csillapító anyagokat és megoldásokat, valamint a hangkar anyagául szolgáló rozsdamentes acél anyagösszetételét, ügyelünk a megmunkálás pontosságára és az esztergálási, marási műveletek precizitására.

Azt mondanunk sem kell, hogy minden egyes darab gondos kézi munkával készül a lehető legnagyobb méretpontossággal, a termékeinket művészi gonddal, műtárgyként készítjük el.

Minden elkészült hangkart meghallgatási próbának vetjük alá, minden műfajban jól ismert lemezek meghallgatásával és a fülünkre hallgatva végezzük el az esetleg szükséges finombeállításokat.

Tiszta hangot állítunk elő, megdöbbentő csenddel

A rendkívüli precizitással megmunkált THE GLANZ termék mentes minden felesleges sallangtól és extravaganciától, az egyszerűség és a szépség szimbólumaként tekintünk rá. Az egyetlen dísz a rendszerben talán a kifinomult műgonddal megtervezett karemelő szerkezetünk. Akit azonban zavar ez a „cicoma”, a hangkaremelő nélkül is használhatja a hangkart, meg még néhány más tartozékot is elhagyhat és a lehető legkevesebb szerkezeti elemmel élvezheti az abszolút tiszta hangzást. A hangkarhoz akár különösen nehéz Ortofon hangszedőt, vagy ultrakönnyű csúcsminő-ségű egyedi hangszedőt egyaránt használhat.

THE GLANZ olyan tökéletes, mint egy művészi alkotás.

Lágy, művészi gonddal kivitelezett görbület, tökéletesen kiegyensúlyozott méret és tömeg és a legfinomabb minőségű rozsdamentes acél fénye libabőrössé teszi a szemlélődőt. Végülis (és ez nem túlzás) ez a hangkar a természetes tiszta hangzás megteremtése érdekében folytatott sokéves kutatásunk és munkánk eredményeként született. Amikor kézbe veszi és meghallgatja, le fog döbbenni a szerkezet hangzásától, inenntől aligha mondhatjuk a hangkarunkra, hogy az csak egy „tartozék”.

A hagyományos már történelmi név alatt a korunk igényeinek megfelelő tartalommal töltve a THE GLANZ újra a középpontba került és büszkén viseli az új koronáját!

 

A tervezési koncepció

Amennyiben nincs megfelelően rögzítve a hangszedő tű forgásközéppontja, a rugó beremegése jelveszteséget eredményez, amint az a lejjebb látható ábrán is látszik: nem tökéletes az audió jelkimenet és a jelveszteség okán szegényessé válik a hangzás, a fülünnkel pedig a lejátszás alatt ezt torz jelként (harmonikus torzítás) érzékeljük.

A kimeneten keletkező elektromos jel = a tű mozgásának amplitúdója mínusz a hangszedő testének nemkívánatos beremegése.

A jelveszteség a karon keresztül a teljes szerkezetet beremegteti, ez a torzult jel visszakerül a hangszedőre, ami öngerjesztő folyamatként újabb torzulást eredményez. Éppen ezért elsőrangú fontosságú, hogy megakadályozzuk ezt a folyamatot a karban.

Igen fontos a kar gyártásához használt anyag fajtája és minősége is, a puha, könnyen görbülő, deformálódó anyagból készült kar újabb jelveszteséget okoz. Az is fontos, hogy csak olyan anyagokat használjunk, amelyek a nagyfrekvenciás jeleket is kezelni tudják. Egy nagyon egyszerű hasonlattal az alábbiak szerint tudjuk szemlélteni az anyagválasztás logikáját: A fanyelű kalapáccsal dolgozva alig valamit érez a kalapácsfej beremegéseiből, ahogy szöget üt vele be. A vasnyelű, tiszta fém kalapács esetében viszont közvetlenül a kezére vezeti át a kalapácsnyél a kalapácsfej keltette rezgéseket.

Fontos az is, hogy olyan anyagból és olyan kivitelben készüljön a hangkar, amely megfelelő kötésszilárdsággal rögzíthető a talphoz, a lemezjátszó vázához és amely biztosan meg is tartja azt. (Talán még emlékszenek rá, volt egy olyan szerkezet korábban, amely acélrugókat használt a hangkar rögzítéséhez. Az viszont fizikai törvényszerűség, hogy a hangszedőben keletkezett rezgés gerjeszti a szerkezet mozgását, a rugó ennek megfelelően rezonálni kezd és az így keletkezett eltorzult hangjel visszakerül a hangszedőbe). Egy egyszerű visszhangkép lesz az eredmény, ha elfeledkezik erről a fizikai törvényszerűségről.

Amennyiben megvizsgáljuk a hangkar mechanikus impedancia hurkát, látni fogjuk, hogy több helyen is keletkezhet rezgés és az a teljes szerkezeten áthalad. Vegyük az alábbi példát: a nappali valójában nem sokban különbözik a fürdőszobától, itt is a falakról, a határolófelületekről visszaverődő hangokat érzékeljük és bizony az eredeti jelhez képest torz alakban éri el az a fülünket. Azt már tudjuk, hogy létezik a torzulás, éppen ezért fontos, hogy olyan szerkezetet hozzunk létre, amely a jel felerősödésének gátlása nélkül csillapítja a rezgéseket. Lágy anyagból készült szerkezet esetén ugyan az anyag hatékonyan nyeli el a torzult hangokat, de ugyanakkor erősen csillapítja a jelszintemelkedés mértékét.

Mi tagadás, a legtöbbször úgy hallgatunk lemezeket, hogy fogalmunk sincs ezekről a történések-ről. Képzelje el azt a hangzásélményt, amiben része lehet, ha olyan szerkezeten hallgatja a zenét, amely kiküszöböli ezeket a torzulásokat és azok forrásait, helyette az eredeti tisza hangzást fogja hallani. Éppen ezért javasoljuk, hogy keresse fel a viszonteladónkat és hallgassa meg, mit értünk mi a tisza hangzás reprodukálása alatt! Szívet melengető érzésben lesz része!

Amennyiben a készüléket megvásárolva nem érzi azt a mértékű javulást, amit a bemutató teremben hallott, viszgálja át a rendszere egyéb alkotóelemeit! Gondos elemzéssel és a tapasztalt hibák kiküszöbölésével aprólékos munkával garantált lesz a siker!

 

A B Series tervezési alapelvei

 

 

Ez az MH-9B / 10B modellekre vonatkozik

„A legegyszerűbb a legjobb” vezéréőelvet szem előtt tarva dolgoztunk azon, hogy a nemkívánatos rezgéseket a lehető legnagyobb mértékben kiküszöbölő megoldást találjunk annak érdekében, hogy megszüntessük a torz hangzás forrását.

A hangkar legfontosabb kiegészítő szerkezeti elemeit, vagyis a hangkar támasztóbakot / a hangkar emelőt / az antiscating szerkezetet lágy műanyagból (ABS) készítettük, hogy érezhetően csökkenthessük a nemkívánatos rezgéseket.

A hangkar cső kemény, merev rozsdamentes acélból készült, mivel mint tudjuk, ez a szerkezeti elem meghatározó mértékben befolyásolja a hangminőséget. Eredményeként érezhetően javult a hangminőség, krisztálytiszta hangzás lett az eredmény.

Amennyiben gyenge szerkezet a hangzásminőség szempontjából meghatározó fontosságú alátámasztás, akkor a keltett rezgések hatására inogni, visszhangozni kezd a hangkar és ezzel közvetlenül negatív irányban befolyásolja, vagyis rontja a hangminőséget. Ebben a készülékben a négy nagy csapágy biztos alapokon nyugszik, ami meggátolja a rezonanciát és a remegést, így biztonságosan és torzításmentesen tapogathatja le a hangszedő a hangkar barázdafalait.

Az egyes szerkezeti elemek találkozási pontjait úgy terveztük meg és alakítottuk ki, hogy pontosan megmunkált felületen, szorosan érintkezzenek, lehetőség szerint kerültük a ragasztóanyagok használatát. Különösen nagy figyelmet és szakértelmet feltételez a csapágyak szerelése.

Nagyon sok feladatot adott a hangkar ívének pontos meghatározása és kialakítása, figyelembe véve azt, hogy nem lehet egy nehezen egyensúlyban és kézben tartható szerkezet. (Gondoljon csak arra, hogy mekkora erőkifejtés és kézügyesség kell egy L-alakú rúd egyensúlyban tartásához és mozgatásához!) Az ideális vonalvezetés és forma kimunkálása mellett rezgésgátló szerkezeteket építettünk be a legalkalmasabb pontokon, így hatékonyan tudtuk csillapítani, illetve elkerülni a nemkívánatos rezgéseket.

Az ellensúly szakaszon kétféle rezgéscsillapító anyagot, megoldást használtunk: 1 – alumínium és 2- műanyag (ABS) szerkezeti elemeket építettünk be annak érdekében, hogy nagy felületen nyeljék el a nemkívánatos rezgéseket.

Az S Series tervezési elvei

 

 

Ez a rész az MH-94S/104/124S és MH-124SD modellekre vonatkozik

A test főbb szerkezeti elemei kemény rozsdamentes acélból készültek. Rendkívüli nehézségekkel jár az anyag megmunkálása, de eredményeként büszkén állítjuk, hogy a hangminőség egyedülállóan kimagasló lett. Amennyiben gyenge szerkezet a hangzásminőség szempontjából meghatározó fontosságú alátámasztás, akkor a keltett rezgések hatására inogni, visszhangozni kezd ahangkar és ezzel közvetlenül negatív irányban befolyásolja, vagyis rontja a hangminőséget. Ebben a készülékben a négy nagy csapágy biztos alapokon nyugszik, ami meggátolja a rezonanciát és a remegést, így biztonságosan és torzításmentesen tapogathatja le a hangszedő a hangkar barázdafalait.

Részletesebben kifejtve a függőleges tengely alsó csapágya nagypontosságú nyomócsapágy, ami merev, stabil alátámasztást biztosít, ez pedig a nehéz karok igen pontos mozgatását is lehetővé teszi, ami nagymértékben javítja a szerkezet letapogatási képességét.

A hangkarcső hangminőséget legjobban befolyásoló kritikus részénél a nemkívánatos rezgések csillapítására a hangkarcsövön belül szénszálas merevítést alkalmaztunk, amit egy polimer szálakból szőtt rezgéscsillapító réteggel vontunk be. A hangszedőről érkező alacsony szintű jelet továbbító vezetőket alacsony ellenállású ezüstszálakkal sodortuk körbe, amit polimer szálakból font harisnya takar, tökéletes rezgéscsillapítást biztosítva a vezetőknek. (Ezt a megoldást az SD modelleknél használjuk.)

Az egyes szerkezeti elemek találkozási pontjait úgy terveztük meg és alakítottuk ki, hogy pontosan megmunkált felületen, szorosan érintkezzenek, lehetőség szerint kerültük a ragasztóanyagok használatát. Különösen nagy figyelmet és szakértelmet feltételez a csapágyak szerelése.

Nagyon gondosan ügyeltünk arra, hogy a hangkarcső ívelése ne fejtsen ki felesleges erőhatást a csapágyakra és a tartószerkezetre. Gondoljon csak arra, hogy mennyivel nagyobb erőkifejtés és kézügyesség kell egy L-alakú idom egyensúlyban tartásához és mozgatásához, mint egy egyenes rúdéhoz. A hangkarcső kritikus részeinél rezgésgátló szerkezeteket építettünk be a legalkalmasabb pontokon, így hatékonyan tudtuk csillapítani, illetve elkerülni a nemkívánatos rezgéseket.

Az ellensúly szakaszon többféle rezgéscsillapító anyagot is használtunk: 1, 2, 3 és (az SD model-leknél) 4, ezeket úgy alakítottuk ki és helyeztük el, hogy minél nagyobb felületen oltsák ki a nem-kívánatos rezgéseket. Az 1-es ponton a gumianyagot hosszú csavarok rögzítik biztonságosan, így nem kell aggódniuk a készüléktulajdonosoknak amiatt, hogy idővel elveszti a szerkezet a haté-konyságát.

A fő ellensúly szakasznál nagyfajsúlyú wolframot adtunk a rozsdamentes acélhoz, így közelebb került a tömegközéppont az alátámasztási ponthoz. A rozsdamentes és a wolfram elemeket gumibetét rögzíti egymáshoz, ami tovább csillapítja a nemkívánatos rezgéseket. (Ezt a megoldást az SD modelleknél alkalmaztuk.)

Az MH-104/124S modelleknél többféle anyagból készült hármas csillapító rendszert alkalmazunk.

Az MH-124SD modellnél többféle anyagból készült négyszeres csillapító rendszert alkalmazunk.

Azáltal, hogy az egyedi gyártástechnológiánkkal a hangkart és a hangszedő tartó papucsot egyet-len darabból készítettük el, nagymértékben csökkentettük a két szerkezeti elem találkozásánál a más megoldásoknál fellépő vibrációt. Amennyire lehetett, kerültük a felesleges szerkezeti eleme-ket és sallangokat, így az egyébként sokkal nagyobb fajsúlyú rozsdamentes acélból készült hang-karunk tömege alig lett nagyobb a más gyártók által alumíniumból készített hangkarok tömegénél. Így a hangszedőt stabilan rögzítő és a munkáját jelentős mértékben megkönnyítő rendkívül könnyű, ugyanakkor igen stabil és rezonanciaszegény szerkezetet alkottunk. Az S modellben lévő gumi, az SD modellbe épített szénszálas betét hatékonyan nyeli el a szerkezet felsőbb szakaszán keletkező nemkívánatos jeleket.

Mivel ez a karcsú és kis tömegű szerkezet (csak 10 mm széles, a hangszedő középpontjához közel támasztható alá) közvetlenül a középponthoz köthető, mérhetően csökken a vibráció, ami tovább javítja a rendszer hangzásminőségét.

Ingyenes szállítás

Ingyenes szállítás

100.000 Ft feletti megrendelés esetén, Magyarország egész területére.

Ügyfélszolgálat

Ügyfélszolgálat

Tel: +36209533324, email: info@bartimexaudio.hu Hétfő-Vasárnap 8:00 - 20.00. Bemutató, árukiadás, személyes átvétel kizárólag előre egyeztetett időpontban bemutatótermünkben:1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Fizetési lehetőségek

Fizetési lehetőségek

Webáruházunkban bankkártyával, utánvéttel, előreutalással és bemutatótermi átvétel esetén készpénzzel fizethet.

Garancia

Magyar jótállás

Termékeink tiszta forrásból, márkaimportőrökön keresztül, vagy közvetlen gyári importból érkeznek. A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi és az európai márkaképviseletek támogatásával értékesítjük.

Cégünk erősségei:

- Több mint tíz éves szakmai tapasztalat

- Széles termékválaszték, több mint 3000 féle termék a hi-fi, audiofil és high-end kategóriákban

- Vásárlás előtti és utáni tanácsadás

- Professzionális termék demó a bemutatótermünkben

- A termékeink többsége otthoni körülmények között is kipróbálható

- A termékeket magyar jótállási feltételekkel, magyar áfás számlával, a magyarországi márkaképviseletek támogatásával értékesítjük


Térkép

terkep

Kapcsolat

Cégnév: Bartimex Audio Bt.

Bemutatóterem:  1039 Budapest, Bivalyos u. 20.

Nyitvatartás: Kizárólag előre egyeztetett időpontban!

Elérhetőség: Tel: +36209533324

Email: info@bartimexaudio.hu

Írja meg véleményét:

Hírlevél feliratkozás


Iratkozzon fel hírlevelünkre, hogy első kézből értesüljön akcióinkról, újdonságainkról. Feliratkozását egy egyszeri 4%-os kedvezményre jogosító kuponnal honoráljuk!
Használati feltételek
Alulírott, a fenti jelölőnényzet kipipálásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje, és hírlevelet küldjön a számomra. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom.

Bejelentkezés vagy Regisztráció